14 Mart 2015 Cumartesi

Katie Cotugno-Beni Yine Sev




                      Katie Cotugno-Beni Yine Sev

Bildiğim Ama Her Nasılsa Unuttuğum Bir Şarkı Gibiydi

ÖNCE
Reena Montero, kendini bildi bileli Sawyer LeGrandea âşıktı. Nefes almak kadar doğal ve zaman gibi sonsuzdu aşkı. Sawyer ise, Reenanın varlığını bile fark etmiyordu. Ya da Reena öyle sanıyordu. Sawyer, hiç umulmadık bir anda umutsuz âşık Reenanın karşısına çıktı ve iki genç, çalkantılı bir ilişkiye başladı. Sawyer, günün birinde yaşadıkları küçük kasabayı, kimseye veda etmeden terk ettiğinde, arkasında yıkılmış -ve hamile- bir kadın bırakacaktı.

SONRA
Aradan neredeyse üç yıl geçmişti. Reenanın hayatında yeni bir aşk vardı artık: Kızı Hannah. Genç kadın, Sawyersız bir yaşama alışmış ve sürprizlerle dolu hayatıyla baş etmenin bir yolunu bulmuştu. Ancak Sawyerın dönüşü de gidişi gibi zamansızdı. Reena hayatında onunla ilgili hiçbir şey istemiyordu. Ama Sawyerın dönmesiyle birlikte içinin kıpır kıpır olmadığını söylerse de yalan söylemiş olurdu. Yaşanan onca hayal kırıklığından sonra, Reena, ilk aşkına yeniden âşık olabilir miydi?

"İnsana kendini uzun süre harika hissettiren romanlar vardır. Beni Yine Sev o romanlardan biri. Muhteşem."
-Carolyn Mackler, The Future of Usın Ortak Yazarı-

"Beni Yine Sev müthiş bir roman. Bu kitaba hayran oldum. Sanki bir hız treni sizi en tepelere çıkarıyor ve inerken, âşık olmuşsunuz gibi mideniz karıncalanıyor. Yazarın dili de tıpkı anlattığı aşk gibi sıcak."
-Siobhan Vivian, The Listin Yazarı-





Sibel
16 yaşında ciddi akli olgunluğa erişmiş gibi davranan Reena’nın başından geçenlerin anlatıldığı,akıcı, güzel bir kitaptı.Olaylar bir geçmiş bir günümüz şeklinde anlatıldığı için başlarda biraz zorlasa da sonrasında alıştım bu şekilde okumaya.Ben aşk kitabı mantığı ile okuduğum için erkek karakterden dolayı biraz hayal kırıklığına uğradım sanırım =)

Gül
Hata yapmanın insana özgü,affetmenin iyileştirici olduğunu anlatan ,bunu genç bir kızın hayat hikayesi üzerinden yapan bir kitap.




Burdan sonrasında spoilerlar var dikkat…..

Sibel
Kitap bitti ,beğendim ama Gül  kadar değil.

Gül
Kitabı bir hafta önce ya da sonra okusam bu kadar sevmeyebilirdim.Çok duygusal bir zamanımda okuduğum için belki bu kadar sevdim.
Kitabı aşk romanı olarak düşünürseniz pek beğenmeyebilirsiniz ,ben hikayeyi  Reena’nın kısacık hayatını anlatan bir kitap olarak okudum.Evet yanlış şeyler yapıyor ama sadece 16 yaşında.Hata yapmanın en olağan olduğu,ilk aşkla beraber aklın daha da yerinden uçtuğu bir yaş.


Sibel
Evet 16 yaşında ama sadece o yanlışı 16 yaşına mal edebiliyoruz durup düşününce.Geri kalan davranışları hiç 16 izlenimi vermediği için acıyamıyor insan ,yani anlatımda 16-18 yaşı hissetmiyorsun. Ama işte genel  ergen olmayan ergen hikayesi.

Gül
Annesiz büyümüş istediği kadar süper bir üvey annesi olsun ,hala bir şey olduğunda annesini arıyor.Annem bana ne derdi nasıl davranırdı hep bunu düşünüyor .Belki o cümleler Reena’ya karşı daha fazla sempati duymama yol açtı. Çocuğu ile olgunlaşmaya başlasa da nedense Sawyer ‘da aklını dumura uğratan bir şey var ki  O’nun gelişi ile yine yalpalamaya başlıyor.Belki de Sawyer hayatta yanında kendi gibi olabildiği tek kimse.

Sibel
Reena gerçekten Sawyer’ın yanında kendi gibi mi hissediyor?Bence onunla olduğu bölümlerde kendini sürekli bir zorlama halinde.Sawyer’ın idealize ettiği şekline aşık olmuş.Gerçek Sawyer ile yüzleşince bocalıyor,başa çıkamıyor.Gittiği partilerden nefret ediyor mesela.Evet sonrası bölümlerde Sawyer döndükten sonra biraz kendi gibi,hissettiği gibi davranıp ailesine ve çevresindekilere baş kaldırıyor ama onun sebebi de bence Sawyer değil artık yeterince dolmuş ve buna dayanamamış olması diye düşünüyorum.

Gül
Kitapta bir zaman problemi var .Şu var kitabın başında kızı için 24 aylık gibi bir laf ediyor , 9 ay hamilelik. Birde 15 yaşımızın sonundaydık diyor arkadaşı büyük o zaman 16 da ehliyet alması için ,arkadaşı öldükten sonra 6 ay oğlanla görüşmüyor. Sonrası da çok uzun gibi zaman dilimi gibi  anlatılmış kızın 16 da değil 17 de hamile kalmış olması lazım.




Sibel
Bir yerde bende ona dikkat ettim kızı 2 yaşında değil daha öyle bir laf ediyor. Oğlan gitmeden önce 17 oldun gibi bir laf ediyor bir yerde de.
Bir de bir yerde gözüme battı, babası kalp krizi geçiriyor ya bu restorana dönüyor.Sonrası bölümünde  orda şöyle düşünüyor; zaten yangından sonra işler durulmuştu .Halbuki yangın öncesi bölümde, bunlar küçükken olmuştu .Yangından sonra mutfak yenilendi vs  sonra düzelmişti restoran. Sürekli çok kalabalık diye bahsediyor.Nasıl tam kapasite olmaz 2 senede ?Orda şaşırmış yazar bence. Öncesi sonrası karışmış .

Gül
Oğlan gitmeden yangın olmuş hala mı diye düşündüm bende .Ablanın ilk kitabı olmasına yüzünden diyelim de  editör ne işe yarıyor

Sibel
Başka bir şey çarpmadı gözüme.O kadar hata olsun diyorsun yani…

Gül
Kitabın  bana verdiği duyguyu  sevdim .Sonuçta  Sawyer’ın evliya gibi bir karakter olmaması bence gerçekçi olmuş. Hata yapan ,kaçan ( ki aslında Sawyer kendinden kaçtığını düşünüyorum Reena dan değil) sendeleyen biri  olması gerçekti.Romantik kitaplarda idealize edilmiş erkelerden oldukça uzak gerçek hayattaki erkeler oldukça yakındı Sawyer.Reena gibi kızlar var, en azından Amerika’da sürü sepet.Hatta MTV Teen Mom diye seri yaptı,o kızların yanında Reena zeka  küpü.Sawyer sorumluluk abidesi .

Sibel
Evet  Sawyer evliya da olmasın ama düzelmiş haliyle döndükten sonra da bana pek güven vermedi. Tam duyguları anlatamamıştı Sawyer’in bence,zayıf kaldı.Tamam iyi olsun peygambere dönsün demiyorum ama biraz daha fazla bahsetmeliydi , Sawyer zayıf kalınca ve kız onu seçince biraz ıhhh oldum.Ben Aaron’ a üzüldüm onu seçseydi dedim bir ara.




Gül
Kız daha ağzını açmadan Sawyer  kızı sevdiğini söyledi , bence kitap kızın hayatı ile ilgiliydi, kızın seçimleri ile.Ama sonu aklımda farklı oluyor benim, Reena  Sawyer la birlikte  ülkeyi gezecek, gezerken iki şey olabilir; Sawyer’ın hiçbir halt olmadığını da anlayabilir ,Sawyer’ın büyüp olgunlaştığına da ikna olabilir ( evet hayali karaterler ama seviyorum devamını düşünmeyi ) Reena’nın Sawyer’ı  yolda indireceğini düşünüyorum.Tüm ülkeyi kızı ile gezip ,hayallerine kavuşmuş akıllanmış olarak geri dönecek .Aklında hiçbir acaba ,ya öyle olsaydı kalmadan.

 Sibel
Evet sevdiğini söyledi ama duygularını anladığımız tek an oydu.Geri kalan kısımlarda çok yüzeysel geçmişti.Tamam kızın hayatı ama Sawyer’i seçtiğinde bu kadara mı tav oldun yani diye düşündüm ben.Benim sonumda şöyle olabilirdi.Bunlar yolculuğa çıkarlardı.Kız Sawyer’ın 2 sene de pek de fazla değişmediğini anlayıp aslında gerçekte Aaron’u sevdiğini anlayıp ona dönerdi (Anlaşılacağı üzere Sawyer’ı pek sevemedim ben =)  ) 

Yurtdışı Kapağı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder