10 Mart 2015 Salı

Koş Vatandaş Okumadan Geçme Bunları 1


      Koş Vatandaş Okumadan Geçme Bunları


İlk blog yapmaya karar  verdiğimizde eski okuduğumuz kitaplara bulaşmama kararı almıştık.Lakin öyle kitaplar ,seriler var ki tavsiye etmeden geçemezdik .Listelemeye başladığımızda liste o kadar uzun oldu ki ikiye bölmek zorunda kaldık 

                                  FANTASTİK – DİSTOPYA – BİLİM KURGU



KAREN MARİE MONNING - ATEŞ SERİSİ
1-Karanlık Ateş
2-Kan Ateşi
3-İntikam Ateşi
4-Rüya Ateşi
5-Gölge Ateşi

Gül
Türkiye’de henüz beş kitabı çevrildi.Artemis’in elinde olduğu için yazılan diğer iki kitap ne zaman çıkar belli değil ama beşinci kitabın sonu diğer kitapların aksine hafifte olsa sonuca bağlıyor gibi,en azından Barrons ve McKayla ilişkisi bir yere bağlanıyor.Ve  Barrons’un ne olduğunu öğreniyoruz.Kesinlikle okunmalı.Özellikle fantastik/distopya severler tarafından.
Sibel
Ben hala Barrons’un ne olduğunu tam olarak anlamadım :p Ama ne olursa olsun benim olabilir yaniiii : )  



CARAGH M. O’BRIAN - BİRTHMARK SERİSİ
1-Doğum Lekesi
2-Asil Kan
3-Sonsuz Yemin

Gül
Çok severek okumaya başladığım ikinci kitapta esas kadın karakterin saçmaladığı kitaplardan , sonundan çokta memnun olmasamda  galiba başka seçenek yoktu.
Sibel:
Seri ilerledikçe kalitesi düştü diye düşünüyorum ben de


MARIA V. SNYDER - STUDY SERİSİ
1-Zehir Ustası
2-Büyü Ustası
3-Ateş Ustası

Gül
Güçlü kadın karakter barındıran kitaplardan.
Sibel
Okuyalı çok uzun zaman oldu ama bir solukta okunan serilerdendi.

KRISTIN CASHORE - YEDİ KRALLIK ÜÇLEMESİ
1-Yetenek
2-Ateş
3-Sır

Gül
Yetenek ve Sır da karakterler ortak iken Ateş te bambaşka bir evren ve karakterler var.Gerçi tüm karakterler Sır da birleşiyorlar ve serinin devamı olması gerekirken 2012 den beri yeni bir kitap yazılmamış.
Sibel
Yetenek ve Ateşi daha çok sevdim.Sır ikisini birleştiren kitaptı ama diğerlerine göre biraz zayıf kalmıştı konu olarak sanki.


KEVIN HEARNE - DEMİR DRUİD GÜNLÜKLERİ
1-Takipçi
2-Büyücü
3-Çekiççi
4-Hileci
5-Tuzakçı
6-Avcı

Gül
Tek cümle savaşan Atticus’u seviyorum :D
Sibel
Ben de Oberon’u seviyorummmm =)




PETER V. BRETT - İBLİS DÖNGÜSÜ SERİSİ
1-Dövmeli Adam
2-Çöl Mızrağı

Gül
Serinin devamı ne zaman gelecek belli değil ama keyifle okunan iki kitap.
Sibel
Mükemmel bir seriydi ama devamını beklemekten yaşlandım resmen

JOHN SCALZI - YAŞLI ADAMIN SAVAŞI SERİSİ
1-Yaşlı Adamın Savaşı
2-Hayalet Tugay
3-Son Koloni
4-Zoe’nin Öyküsü

Gül
İnternette nerede olduğunu hatırlamasam da önce dördü sonra üçü okuyun diye bir yazıyı okuyup ben de o şekilde okumuştum pişman değilim.Çok güzel yazılmış kitaplar aynı zamanda eğlenceli.
Sibel
Ben normal sıralamayla okumayı seçenlerdenim.

JENNIFER A. NIELSEN - ASCENDANCE ÜÇLEMESİ
1-Kayıp Prens
2-Kaçak Kral

Gül
Ergen yaşlarda olan ama ergen  gibi davranmayan bir baş karakteri var ,çok güzel detaylarla işlenmiş bir hikaye ,gerisi gelse de okusak.
Sibel
Bu da bir solukta okuduğum ama devamı gelse diye umutsuzca beklediğim serilerden

ANTHONY RYAN  - KUZGUNUN GÖLGESİ SERİSİ
1-Kan Şarkısı

Gül
Türkiye’de sadece ilk kitap yayınlandı ve eğer bir değişiklik olmazsa İthaki haziran gibi ikinci kitabın çıkacağını söyledi. Patrick Rothfuss’un Kral katili güncesi serisine benzetilse de ben bu seriyi daha çok beğendim .
Sibel
Tek kelimeyle muhteşem bir kitaptı.İthaki lütfen daha fazla bekletme bizi…

DENISE GROVER SWANK - SEÇİLMİŞ SERİSİ
1-Seçilmiş Bedenler
2-Kehanetin Çağrısı
3-Kayıp Element

Gül
Yavaş başlayıp bambaşka bir yere giden serilerden.Üç kitap diye başlamıştım lakin dörtmüş.Fuarda Martı yayınlarındaki görevlilere “ne olur yayınlayın artık”  dedim ama bu yıl için birazda olsun umudum var.

Sibel
Nefes kesen bir film seyreder gibi okunan serilerdendi.Devamı gelsin artık…

BRANDON SANDERSON - FIRTINA IŞIĞI ARŞİVİ SERİSİ
1-Kralların Yolu

Sibel
Nefesimi tuttum Akılçelen’in devamını çıkartmasını bekliyorum.O kadar yani =) 

BRANDON SANDERSON - SİSSOYLU SERİSİ
1-Son İmparatorluk

Sibel
Bu yazarı menü yazsa bile okurum =)

BRANDON SANDERSON – ELANTRİS

Sibel
Anlatım dili,karakterler,konu,kurgu hepsi çok iyiydi.Seri olmaması da ayrı bir artı yönüydü



JENNIFER L. ARMENTROUTH – MELEZ SÖZLEŞMELERİ SERİSİ
1-Melez
2-Safkan
3-Tanrı
4-Apollyon
5-Avcı

Gül
Bu serinin finalini daha çok beğendiğimi söylemeliyim.Ama artık Jennifer iki erkek karakter arasında kalan bayan karakter şablonundan vazgeçmeli.
Sibel
Şablon tuttuysa neden bıraksın ki =) Ama bu seriyi çok sevmiştim.Seth’in serisi çıksada okusak

JENNIFER L. ARMENTROUTH – LUX SERİSİ
1-Obsidiyen
2-Oniks
3-Opal
4-Köken
5-Direniş

Gül
Finalini pek beğenmedim açıkçası ama seri güzeldi.
Sibel
Bence de final kitabı hiç yakışmadı seriye.

SUSAN EE-MELEĞİN DÜŞÜŞÜ SERİSİ
1-Meleğin Düşüşü
2-Kıyamet Sonrası

Gül
Aslında serinin orijinal ismi  Penryn & the End of Days.Penryn esas kızımız oluyor,güçlü dövüşebilen esas kızlardan hoşlanıyorsanız müthiş bir karakter, hatta arada bir  canımız ciğerimiz Raffe i de kurtardığı oluyor.Raffe ise düşen meleğimiz.İkinci kitap biraz durağan başlasa da  ortalarından sonra bir hızlanıyor ki değil kitabı elinizden bırakmayı tuvalete falan gitmeyi bile düşünemiyorsunuz.Serinin son kitabı yurt dışında Mayıs ayında yayınlanacak Dex ne zaman çevirir belli olmaz ama 2016 dan önce umudum yok.



LAİNİ TAYLOR-DUMAN VE KEMİĞİN KIZI SERİSİ
1-Duman ve Kemiğin Kızı
2-Kan ve Yıldız Işığı

Gül
Seri ilk kitaptan ismini alıyor ve ilk kitabın sonunda öyle çarpılıyorsunuz ki ,kitap bittiğinde ne olacak diye çığlık atıyorsunuz.Akiva sevdiğimiz meleklerden.İkinci kitap Kan ve Yıldız Işığını beğenen biri olarak ağır başladığını ve Karou ‘nun sendelemeleri ile başlasa da güzel bir final yapıp yine Artemis  ne zaman üçüncüyü yayınlar diye merakla bekliyorsunuz.Seri yurt dışında bitti.Gözler Artemis’te.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder