1 Haziran 2015 Pazartesi

Amy Engel – Kurucunun Kızı ( The Book of Ivy 1 )


Amy Engel – Kurucunun Kızı 
 Dehşet verici bir nükleer savaş sonrası Amerika Birleşik Devletleri büyük ölçüde yok edilmiş, sadece küçük bir grup hayatta kalmıştı. Geriye kalanları kimin yöneteceği konusunda Lattimer'lar ve Westfall'lar arasında çıkan savaşı Westfall ailesi kaybetmişti. Ve beş yıl sonra barış ve kontrol, her yıl yapılan bir törenle, kaybeden tarafın kızları ile kazanan tarafın erkeklerinin evlendirilmesiyle sağlanmaktaydı. 
Bu yıl benim sıram gelmişti. Benim adım Ivy Westfall ve görevim basitti: Başkan'ın oğlunu, müstakbel kocamı öldürmek ve Westfall ailesinin gücünü geri kazanmasını sağlamak. Ama görünen o ki, Bishop Lattimer ya çok yetenekli bir oyuncu ya da ailemin iddia ettiği gibi kalpsiz, zalim bir çocuk değil. Hatta beni bu dünyada gerçekten anlayan tek kişi bile olabilir. Ama kaderimden kaçmama imkân yok. Ben Westfall mirasını geri alacak kişiyim. Bishop ölmeli. Ve onu öldüren ben olmalıyım…

"Bir oturuşta okudum. İ-NA-NIL-MAZ-DI! O nasıl bir sondu öyle?!" - Wendy HIggIns, Tatlı Şeytan ve 
-Tatlı Tehlike romanlarının yazarı-

"Etkileyici ve ince düşünülmüş bir dünya, merak uyandırıcı bir başlangıç, cesur bir kahraman." ?
- KIrkus RevIews-

"Güçlü karakterler, karmaşık ilişkiler, politik entrikalar ve ihanet, kitabı elinizden bırakmanıza engel olacak; daha fazlası için sabırsızlanacaksınız!" 
-School LIbrary Journal-

"Kurucunun Kızı'nda bir distopyada arayacağınız her şey var: tüyler ürpertici bir olay örgüsü, heyecan verici karakterler ve her kelimesi özenle yazılmış bir hikâye."
-InsIghtful MInds RevIews-


Sibel
Tanıtımlarda konusunu okuyunca ilgimi çeken kitaplardan olan Kurucunun Kızı beni hayal kırıklığına uğratmadı. Beğenerek,ilgi ile okudum.Bence tek kötü yanı 2.kitabın ne zaman çıkacağının belirsizliği. Zira daha yurtdışında bile yayınlanmamış =(

Spolieeerrrr

Sibel

Kitabı okuyanların yorumlarına baktığımda herkesin farklı bir kitaba benzettiğini gördüm. Kimileri Kiera Cass’ın The Selection serisine ,kimileri de  Ally Candie’nin Matched serisine benzetmiş.Ben de ilk başta Theo Lawrence’nin Mystic City (gerçi serinin devamını sağ olsun Dex yüzünden okuyamadık) kitabından mı esinlenilmiş acaba diye düşünmedim değil.Hepsinde ortak nokta olarak ayarlanmış evlilik konusu ve buna başkaldırma vardı ama bence bu Kurucunun Kızının taklitçi ya da sıkıcı olmasına sebep olmamış.Sonuçta bir çok kitapta aynı konular işlenmiyor mu zaten (vampirler,eşini arayan gece avcıları,asi kızlara aşık olan dükler ,Ceolarla beraber olan masum kızlar vs vs ) O yüzden bu kitabı okumaya başlarken şu veya bu kitaba benziyor ön yargısına kapılmayın.Çünkü bence kitap bunu hak etmiyor.


Yukarıda yazdıklarımdan anlaşılacağı üzere ben kitabı beğendim.Güzel bir kurgu ve akıcı bir dille yazılmıştı. Sıkılmadan,heyecanla okudum bitirdim.İyi bir distopyaydı bana göre.Belki seri giriş kitabı olarak birazcık daha harekete ihtiyacı vardı ama bu hareket azlığı kitabın durağan olmasına da neden olmamıştı.Çünkü her sayfada dolu dolu anlatılan şeyler vardı.Kitapta genel olarak Ivy’yi tanımamıza rağmen (ki yazar iyi bir karakter yaratmış bana göre) Bishop biraz geri planda,gizemli olarak kalmış. Mesela gün içinde Bishop’un ne yaptığı (çit olayından başka) belli değildi. Bu ikilinin kitap boyunca gelişen ilişkilerini okumak ta hoştu.İkisi de küçücük yaşlarına göre çok mantıklı hareket ettiler.Vıcık vıcık bir aşka düşmediler aniden =)



Kitabın finalini de çok beğendim.Kendince olabilecek en mantıklı çözümü buldu kız bence.Ama çok heyecanlı bir yerde bitti ve devamının da ne zaman çıkacağı belli olmadığı için oflayarak son sayfayı kapattım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder