20 Temmuz 2015 Pazartesi

Andy Weir-Marslı


Andy Weir-Marslı
Goodreads okurlarına göre 2014'Ün En İyİ Bİlİmkurgu ROMANI! 
Altı gün önce, Mark Watney Mars'a ayak basan ilk insanlardan biriydi. Şimdi ise, orada ölmesi neredeyse kesin.
"Çok uzun zamandan beri okuduğum en iyi kitap. Zeki, eğlenceli ve gerilim dolu. Marslı, bir romandan isteyebileceğiniz her şeye sahip."
-Hugh Howey, Wool serisinin yazarı-


"Sürükleyici… Defoe'nun Robinson Crusoe'su sanki daha zeki biri tarafından yazılmış gibi."
-Larry Niven, Hugo, Nebula ve Locus ödüllü Halka Dünya romanının yazarı

"Bu kitap tam da benim gibi okuyucuların seveceği türden."
-John Scalzi, Yaşlı Adamın Savaşı serisinin Hugo ve Locus ödüllü yazarı

"Andy Weir'in yazdığı Marslı şimdiye kadar okuduğum en iyi bilimsel bilimkurgu romanı. Bu romanı -başka bir kitap hakkında hiç böyle bir şey söylemedim- edebi anlamda da elden bırakmak mümkün değil."
-Dan Simmons, Hugo ödüllü Hyperion serisinin yazarı

"Marslı aklımı başımdan aldı!"
-Ernest Cline, Başlat romanının yazarı

"Aksiyon ve uzay macerasının kusursuz bir karışımı."
-Library Journal-
(Tanıtım Bülteninden)


Gül
Kitap çıktığında çok sallamadım ,fragmanı görünce okudum ,pişman değilim,saf bilim-kurgu

Sibel
Bense kitap çıktığında hemen okumak istedim.Ama gördüğüm bazı yorumlardan etkilenip bir kenara bırakmıştım.Ne zaman ki Gül okuyup,beğenip,tavsiye etti  ben de başladım .Sonuç,çok sıkıldığım yerler de oldu nefesimi tutup sayfa çevirdiğim yerler de.Genel olarak beğendim. Ama Ridley Scott ve Matt Damon’dan gelecek bir filmin hayal kırıklığına neden olmayacağını düşünerek diyorum ki sadece filmini seyretseniz de olur sanki. (Umarım film çıktıktan sonra bu lafımı yemek zorunda kalmam =p )




Gül
Yalan yok kitabın tanıtımları çıkmaya başladığında “Peh “ dedim  neden mi ?
1 Aşırı reklamı olan şeyden uzak dururum
2 Blog turu yapıldı ki benim için neredeyse artık şişirme kitap etiketi ile aynı şey.
Bir de kafamda  The Guardian sonrası Simon Baker hayranlığımın oluşması yüzünden ( Sonra Mentalist le herkes sevdi ayrı ama birinc benim =) ) seyrettiğim “Red Planet” adlı sıkıcı filim vardı ki işte önyargı böyle oluşur.Mars’la ilgili  bir filim seyredersin ve Marsla ilgili her şey kafanda sıkıcı olarak kodlanır.

Fragmanını seyretmesem kitap hala kafamda Mars ta melül melül gezen bir adamın kitabı olarak kalacaktı.
Ridley Scott ve Matt Damon hımm dememe sebep oldu ,kitabı okumaya başladım kapattığımda sabah 4 tü.
Mark Watney  acayip eğlenceli bir adam,ekibi  Mark’ı fırtına sırasında öldü zannedip Mars’tan basıp gidiyorlar.Oysa Mark yaşıyor,bizde onun yaşam mücadelesini  ,arkamda izim kalsın günlük tutayım düşüncesinin mahsüllerini okuyoruz uzun süre.Arada  Nasa ekibi  ,ekip arkadaşları , flashbacklerle hikaye ilerliyor.
Ama kitabı güzel kılan Mark’ın aşırı dobra ve gerçekçi ve esprili yazım tarzı  ( ya da yazarın mı demeliyim ) Ağlamıyor zırlamıyor ,görev adamı bildiğin.
İlk yüz sayfada teknik açıklamalar,patates üretimin detayları olsa da yazarın güzel anlatımı sayesinde sıkılmadan okuyorsunuz.Ama şu var ki türü seviyorsanız okuyun ,sevmiyorsanız uzak durun.



Sibel

Kimya ve fizikten anlayan,ve  bilim kurgu türünü hatim edenlerdenseniz haberiniz olsun genelde pek beğenilmemiş bu kitap.Ama benim gibi kimya ve fiziği lise sıralarında bırakıp bir daha da arkanıza dönüp bakmadıysanız,kitaptaki teknik detayların eksikliği veya basitliğini anlamayacağınız ve hatta onlar dahi size çok karmaşık geleceği için kitaptaki bu tür şeylere  takılmayacaksınızdır.Teknik detaylar kitabın genelinde var.Ama özellikle ilk 60-70 sayfada ziyadesiyle fazla olduğu için başlarda insan sıkılıyor haliyle.İlerleyen sayfalarda ise kitaptaki espirili anlatımlar,Mark harici konuya diğer bölüm ve karakterlerin katılımı ile hikaye akıp gidiyor.Bu türü seviyorsanız  ve vaktiniz varsa alın okuyun derim.Ama okuma listeniz çok kabarıksa başta da dediğim gibi bekleyin filmi çıksın. Genelde kitap uyarlaması filmler hayal kırıklığı olur biliyorum ama bence bu hikaye sinema için çok uygun.Bu arada Matt Damon’ı çok severim ama sanki Mark’ daha genç biri canlandırmalıydı gibi geldi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder