30 Eylül 2015 Çarşamba

Kody Keplinger-SAP (Silik, Aksi, Paspal)


Kody Keplinger-SAP (Silik, Aksi, Paspal)
O içimizden biri. Hatta belki de sizsiniz… Bazen en büyük aşklar gerçekten de nefretle başlar… On yedi yaşındaki Bianca Piper sivri dilli fakat vefalı bir dosttur ancak arkadaşları kadar güzel olmadığını düşünmektedir. Ayrıca neredeyse okuldaki bütün kızlarla birlikte olmuş çekici Wesley Rush’ın cazibesine kapılmayacak kadar da akıllıdır. Aslında Bianca ondan nefret etmektedir ve Wesley de ona “Sap” lakabını takmıştır.  Ailesiyle işlerin yolunda gitmediği bir gün Bianca kafasını dağıtacak bir şeylere ihtiyaç duyar ve kendini Wesley’yi öperken bulur. İşin kötüsü, bundan hoşlanır da... Sorunlarından kaçmak isteyen genç kız,
Wesley’yle duygusallıktan uzak bir ilişkiye başlar. Ancak olaylar hiç beklemediği şekilde gelişir: Wesley’nin çok da kötü bir dert ortağı olmadığı, onun da hayatının altüst olduğu ortaya çıkınca Bianca dehşetle, nefret ettiğini düşündüğü çocuğa âşık olmaya başladığını fark edecektir...

“Gençlik edebiyatında eşine az rastlanır, karmaşık bir ilişkinin romanı. Sap’ta ergen diyaloglarının, gerçek hayattan karakterlerin ve eğlenceli anların ardı arkası kesilmiyor.” Kirkus Reviews

“Heyecanlı ve iddialı. Elimden bırakamadım.” 
Simone Elkeles, New York Times çoksatan yazarı 

“Sert, ateşli, ince düşünülmüş ve son derece gerçekçi. Sap son zamanlarda çıkan en iyi gençlik romanı.”  Elizabeth Scott 
“İlgi çekici ve keyifli bir hikâye.” Teen Titles

“Sap sivri dilli ve eğlenceli olduğu kadar duygusal açıdan da çalkantılı. Kitabı bitirdikten sonra uzun süre aklımda kaldı.” Mandy Hubbard

“Genç yazar dürüst, hüzünlü ve karmaşık cinsel tecrübeler yaşayan bir başkahraman yaratarak tüm övgüleri hak ediyor. Sap’ı yıllarca tüm arkadaşlarınıza tavsiye edeceksiniz.” Romantic Times

Gül
Bilindik bir ergen  hikayesi  güzel bir şekilde anlatılmış

Sibel
En bir ergen hikayesi olduğunu bildiğim bir kitabı bu yaşımda neden okuyorum?Çünkü ilk başta ön yargı ile yaklaştığım diğer bir ergen kitabı olan Geek Kızı çok beğendikten sonra (çok gülmüştüm ben o seriye) bu tarz kitaplara önyargılı yaklaşmamam gerektiğini anladım.Bu kitapta da Geek Kızdaki kadar gülerim diye umut ederken sadece bazı yerlerde sırıtmakla yetindim.O yüzden azıcık hayal kırıklığı oldu benim için. (Yav şu Tara Sivec’in Baştan Çıkarıcı Atıştırmalıkların ikincisini çıkartsınlar artık.Şöyle kahkaha ata ata kitap okumak istiyorum yine =D )   


Gül
Bu kadar çok kitap okuyunca  şunun farkına varıyorsunuz ,eğer okuduğunuz fantastik değilse üç aşağı beş yukarı konular aynıdır.Çok değişik ve über farklı bir hikaye pek çıkmıyor . İlk modern romanın 1605  te Cervantes  ( Don Kişot) tarafından yazıldığını düşünürsek ehhh o zamandan bu yana olabilecek her konu işlenmiştir sanırım.
SAP ta bilindik bir ergen hikayesi ,ama ben yazım ve çevirim başarısı yüzünden severek ,zaman zaman tebessüm ederek okudum.Bianca   sivri dilli ve eğlenceli olduğu kadar duygusal açıdan da çalkantılı bir ergen aslında tam ergen sayılmaz 18 yaşına girmek üzere.Genç yaşına rağmen ayaklarının bu kadar sağlam basmasını ve realistliğini sevdim.


Sibel
Evet konu klasik ama anlatım,akıcılık iyi olduğu için her zamanki gibi okundu bitti kitap.Muhtemelen bir hafta sonra falan kitap hafızamın ulaşılamayan kısımlarında depolanacak =p Yani boş vaktiniz varsa ve bu tarz kitaplardan hoşlanıyorsanız alın okuyun,sonra da bir kenara atın.Bir de filmi varmış galiba ama kitabı aman aman beğenmediğim için filmini araştırmaya bile gerek görmediğimi itiraf ediyorum.

Bu arada şunu söylemeden duramayacağım 14 yaş mıııııı (kitabı okuyunca ne demek istediğimi anlayacaksınız) Aman Tanrım benim oğlum 14 yaşında deyip dehşete kapıldım bazı yerleri okurken…

SAP filim olmuş kitaplardan,ama filimle kitap alakasız diyen çok kişi var 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder