21 Temmuz 2016 Perşembe

Sarah J. Maas-Ateşin Varisi ( Cam Şato Serisi 3)


Sarah J. Maas-Ateşin Varisi  
Karşınızda Alevlerin Tanrıçası Celaena Sardothien.

Celaena artık küllerin ve ateşin varisi, kimsenin önünde eğilmeyecek. Ölümcül yarışmalardan ve kalbini parçalayan anılardan sonra hayatta kaldı. Şimdi de en karanlık gerçeğe doğru yola çıkıyor… Geleceğini sonsuza kadar değiştirebilecek korkunç bir gerçeğe doğru…

Dünyasını köleleştirmeye çalışan acımasız canavarlar, ufukta birer birer görünmeye başladılar. Celaena gücünü toplamak zorunda. Sadece içindeki kötülükle savaşmak için değil, zincirinden kopmuş şeytanı yenmek için.

Cam Şato ve Karanlık Taç’tan sonra Sarah J. Maas, suikastçısını, en göz kamaştırıcı parlaklığa ulaşması için ateşe veriyor.


Serinin İkinci Kitabının Yorumu için 
Gül
Seri gittikçe güzelleşiyor.
Sibel
Üç kitap içinde en güzeli buydu bence.

Gül
Nasıl anlatsam,nereden başlasam,kaç kişi başladık bu seriye DEX çeviriyi bitirdiğinde kaç kişi kalacağız ? =) MFÖ den çalıntı sözlerle başlayım lafa .Çünkü spolier verip kitabın tüm keyfini kaçırmak  cidden çok yazık olur .Ama yavaş başlayan bir kitap diyebilirim ,Celaena depresyonda gibi, Dorian ve Chaol desen öyle .Bir çok ağızdan anlatıldığı için ve yeni giren karakter olduğu için azıcıkta karışık .Karizmanın dibi karakterler teşrif ediyorlar.Buyurmuşlar ,hoş gelmişler ,özellikle Rowan.


Hikayenin gittiği yön az çok belli ,gittikçe güzelleşen serilerden ama  bildiğiniz gibi seri 6 kitap ve 5. kitap bu yıl yurt dışında yayınlanacak,Türkiye için yayın tarihlerini hayal bile edemiyorum. 
Yeni kitapla birden fazla yeni karakter giriyor hikayeye .Sanırım önümüzdeki romanda gruplar iyice dağılacak ve daha fazla karakter katılmasıda olası ,takibi zor bir seri olma yönünde ilerliyor.Ama o kadar güzel kurgulanmış ki bu okuma zorluğuna deyecek bence
Her roman yayınlandığında belirtmeden geçmiyorum yine diyeceğim.DEX bu seriyi orjinal kapakla çıkarmadın ya,ben ona yanıyorum 

Orjinal kapaklar

Sibel
Gül benden önce okudu kitabı ve dedi ki yeni karakterler var ben bile takip etmekte zorlandım eğer önceki kitapları hatırlamıyorsan işin zor.O yüzden ilk kitabı nispeten daha fazla hatırladığım için öncesinde ikinci kitabı tekrar okuyarak başladım bu kitaba.Serinin Gül kadar fanatiği değildim önceki çıkan 2 kitaba bakarak konuşursak.Ancak bu 3.kitap olayların gidişatını çok değiştirdi.Diğer iki kitaba göre bence tamamıyla farklı bir yöne döndü ki çok da iyi oldu.Zira özellikle 2.kitabın bir kısmının durağan ve kendini tekrarlayan gidişatı vardı.O yüzden 3.kitaptan beklentim yine ilk iki kitap tarzı bir şey olacağı yönündeydi ve açıkçası çok da merak etmiyordum (araya zaman girdiği için de biraz soğumuş olabilirim).Amaaaaa yukarıda da dediğim gibi yeni karakterlerin eklenmesi (Rowan <3) kurgunun daha da bir epik fantastiğe dönmesi ile 3.kitap seri içinde benim favorim haline geldi.
yeni karakterler fan çizim


İlk kitapta Doriancı olarak, ikinci kitapta yazarın bize Chaol’u övmesiyle azıcık Chaol’a kaymış olsam da gönlüm hala Dorian’daydı kiiiiiiii yeni karakterimiz Rowan sayesinde ikisi de gözümden silindi =D (Maymun iştahlı mıyım neyim).Bu arada yazarın Karanlık Taç ta Chaol’a verdiği haksız üstünlüğü (Dorian’a karşı =D ) bu kitapta geri aldığını düşünüyorum.Zira ben Chaol’a sinir oldum.Ne mız mız,mıy mıy bir şey oldu o öyle yavvv.Bu arada kuzenin (adını unuttum) adanmışlığı da çok hoştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder